Ein englisches Städtchen 1947. Einige Geschäftsleute des Ortes planen, zur Vermählung von Prinzessin Elizabeth und Prinz Philip ein Bankett zu veranstalten. Dazu muss natürlich ein schönes Stück Fleisch her – aber Lebensmittel sind rationiert und der Konsum von nicht lizenziertem Fleisch verboten. So kommt die Idee auf, Betty – ein rosa Traum von einem Schwein – illegal zu mästen. Fußpfleger Gilbert Chilvers kriegt Wind davon und lässt sich von seiner Frau Joyce anstiften, Betty zu stehlen. Aber wer kann eine Sau zu schlachten, die einen freundlich aus tiefblauen Augen anschaut? (Text: Landestheater Linz)
Twenty six years ago Alan Bennett and Malcolm Mowbray wove this story into a hilariously funny but sharply observed comic film called A Private Function, which centered around Betty, an adorable pig, who is being illegally reared to ensure the local dignitaries can celebrate the Royal Wedding with a lavish banquet while the local population make do with Spam. Ron Cowen and Daniel Lipman have brilliantly adapted and expanded this story for the stage and George Stiles and Anthony Drewe have written a deliciously infectious, toe-tapping, retro contemporary score. The result is an utterly British musical, full of eccentric characters, such as the strange odd couple, Gilbert – an evangelistic chiropodist, and Joyce – a nobody determined to be somebody; Inspector Wormold – an obsessive destroyer of illegal meat; Mother Dear – ‘She’s seventy four and ravenous’; along with a weird assortment of bullies, spivs and snobs and of course, our star, Betty the pig. (Text: bettyblueeyesthemusical.com)